Kledingdonateur

Wanneer een gulle gever zelf voor een geheel team trainingspakken, inloopshirts, tassen of iets dergelijks aankoopt en deze aan een team overhandigt dan is er geen sprake van een kledingsponsor. In dat geval is het een (kleding-)donatie aan het betreffende team. De kledingdonateur mag zelf zorgdragen voor eventuele commerciële uitingen op de materialen. Hiervoor mogen bestaande sponsoren niet benaderd worden, tenzij vooraf akkoord is gegeven door de Commerciële Commissie. MHCC is niet verantwoordelijk voor de geleverde materialen en ook niet voor eventuele gevolgen indien bijvoorbeeld teams van samenstelling wijzigen.

Men kan zelf trainingspakken, inloopshirts of tassen bij een leverancier naar keuze aanschaffen. Men heeft in dat geval natuurlijk geen echte MHCC-kleding. Dat is uiteraard niet gewenst maar ook niet verboden. Het clublogo mag wel op deze materialen worden geprint. MHCC eist echter dat er minimaal 1 sponsor-bord wordt afgenomen door de Kledingdonateur en/of partijen die een commerciële uiting op dit materiaal hebben staan, conform de standaard mogelijkheden die MHCC via haar website biedt: zie Sponsormogelijkheden