Eerste ABN AMRO Talentendag een groot succes

Nieuws afbeelding 30-10-2014
Afgelopen zaterdag 25 oktober was de eerste ABN AMRO Talentendag op HC Rotterdam. Onze hoofdsponsor ABN AMRO organiseerde op deze dag een tweetal programma’s waarop de 60 door ABN AMRO gesponsorde clubs konden aanhaken. Het werd een prachtige dag met bijna 300 talenten en 100 trainers. Erg gaaf dat onze hoofdsponsor ABN AMRO deze dag mogelijk heeft gemaakt voor onze talenten en trainers.

Talenten
Elke club mocht talenten aanleveren voor de dag; 3 jongens en 3 meisjes die spelen in de D,C of B. Deze talenten kregen een Talentenclinic van niemand minder dan Jeroen Hertzberger (Rotterdam H1), Kim Lammers (Laren D1), Glenn Schuurman (Bloemendaal H1), Marcel Balkestein en Jelle Galema (beide Oranje-Zwart H1). Daarnaast waren er ervaren trainers aanwezig zoals Rick Mathijssen, Robert van de Peppel, Jasper Luijck en Bas van Zundert. Tijdens de clinic, die in kleine groepjes werd afgewerkt, was er veel persoonlijk contact tussen de talenten en de trainers, waardoor de talenten echt hun techniek konden verbeteren en veel geleerd hebben. De Talentenclinic werd afgesloten met een persconferentie, waarbij de talenten vragen konden stellen aan de ABN AMRO ambassadeurs.

Trainers
Elke ABN AMRO club mocht ook twee trainers aanleveren, die tijdens het seizoen met de talenten van de club aan de slag gaan. Deze trainers kregen eerst een inspirerend verhaal te horen van Joost Leenders, Talentcoach van de Talentacademie. Daarna gingen ze met Raoul Ehren (coach Den Bosch D1) en Steijn Sprei (coach NED B) het veld op om de nodige technieken en oefeningen te leren, zodat ze deze kennis verder kunnen verspreiden onder hun talenten.

Gelukkig hebben we de foto’s nog
Tijdens de ABN AMRO Talentendag zijn foto’s gemaakt en video-opnames gemaakt. Je kan de foto’s bekijken via onderstaande link, spot jij onze leden?