Hockeyzaken

Dames 2 wint Start Up toernooi op Overbos

Nieuws afbeelding 31-8-2015 Het moet alweer een aantal jaren geleden zijn dat er een leuk, fris, enthousiast en fanatiek Dames 2 team rondliep op de club dat bovenin meespeelde in de reserve 1e klasse. Er werd fanatiek getraind en geknald op zondag maar de 3e helft was ook minstens zo belangrijk. Er was een goede mix tussen ervaren speelsters en talenten die doorstroomden vanuit de jeugd. Helaas is het daarna een aantal jaren niet mogelijk geweest om een tweede team met zo'n insteek te vormen maar wees niet getreurd, dit seizoen is Dames 2 back!

Zondag stonden wij aan de aftrap van het Start Up toernooi op Overbos en dat op zich mag al een wonder heten. Het was tot op het laatste moment spannend of we wel een team op de been konden brengen maar met hulp uit MA1, MA2 en wat oude bekenden mochten we eindelijk de wei in. Dit seizoen komen we uit in de reserve 2e klasse en vandaag was het eerste meetmoment. De eerste wedstrijd speelden we tegen het 3e team van onze buren uit Beverwijk en met een mooie 4-1 winst verlieten we het veld. Hierna hadden we gelukkig alle tijd om ons voor te bereiden op de tweede wedstrijd van de dag en wel tegen HBR dames 2. Dit team speelde duidelijk al een tijdje samen en ze schoten dan ook uit de startblokken, ik geloof dat we binnen drie minuten tegen een 1-0 achterstand aankeken. Wat altijd een sterke eigenschap was van Dames 2 in het verleden en wat nu ook weer bleek was de gedrevenheid en het fanatisme om op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Die gelijkmaker viel gelukkig al snel en daarna waren we helemaal los, met mooi combinatiehockey wisten we veelvuldig hun cirkel binnen te dringen en uiteindelijk nog een keer te scoren, 2-1 winst. Gelijk hierna moesten we aantreden tegen Westland Dames 2 en de warmte en het meteen weer moeten aantreden braken ons een beetje op, we gingen dan ook met een 2-0 nederlaag het veld af. De woorden shuttles lopen rolden bij sommigen al langzaam over de lippen en dat zegt wat...

Uiteindelijk bleken we net als HBR op 6 punten te staan maar werden zij op doelsaldo 1e en wij 2e. Echter stond er ook nog een finalewedstrijd op het programma en omdat HBR zich terug trok mochten wij ons revancheren tegen Westland. Na gelukkig even bijgekomen te zijn en een nieuw strijdplan te hebben bedacht waren wij er helemaal klaar voor. Met 10 man namen wij het op tegen een team dat maar liefst 4 wissels had en kwamen wij prachtig op een 1-0 voorsprong. Daarna was het overleven en tegenhouden maar helaas capituleerden wij toch 3 minuten voor tijd. Wat volgde na deze 1-1 eindstand was een bloedstollende shoot-out serie waarbij uiteindelijk shoot-out nummer 16 beslissend bleek met een heldenrol voor keepster Lotte!

Hierna hebben wij de champagne laten knallen en geproost op deze fantastische start van dit nieuwe seizoen! Dit was nog maar het begin, jullie horen van ons!

Eveline Vromans

1-9-2015 @ 21:43:51 |Leuk verslag Lisanne! Krijgen we dit elke week ?

Karin Rijs

2-9-2015 @ 08:16:03 |Toptoernooi en topteam!