Dames 1

Wedstrijdverslag dames 1

10-11-2008

Castricum pakt de draad weer op

CASTRICUM – Na het teleurstellende optreden van afgelopen week, hebben de hockeydames van Castricum deze week aanzienlijk beter gepresteerd. In Leiden werd met 3-0 gewonnen. De effectiviteit was deze keer uitstekend, want zo veel kansen kregen de oranjehemden niet.

Castricum scoorde uit een beperkt aantal kansen en achterin werd de boel goed dichtgezet. Leiden speelde mooi hockey, maar zag toch drie ballen in het doel verdwijnen. Een opluchting voor de dames uit Castricum. De 3-0 winst op Leiden is extra knap als men bedenkt wat voor pech het damesteam momenteel heeft. Met een krappe selectie (12 speelsters) is het al aardig aanpoten, maar nu zijn ook nog spits Meryl Nooij en keepster Clarisse Absen geblesseerd en hebben een aantal andere speelsters lichte blessures. Gelukkig kunnen de dames altijd een beroep doen op het tweede dameselftal. Shanne Veldt en Jolande van Velzen behoren inmiddels tot de vaste invallers en keepster Jocelyne Peters stond deze keer onder de lat.

Waar Castricum meestal sterk aan een wedstrijd begint, was het deze keer wat slordig en ongeorganiseerd. Maar na tien minuten kwamen de bezoekers wat meer in hun spel. Echte kansen werden echter niet gecreëerd, terwijl Leiden er rustig op los hockeyde op Castricumse helft. Door goed verdedigingswerk en uitstekend keeperswerk van Jocelyne Peters kwam Leiden maar niet tot scoren. Halverwege de eerste helft kwam tot grote teleurstelling van de thuisploeg Castricum op 0-1 door een mooie counter. Op snelheid kon spits Marlous Bonnes richting de kop van de cirkel opstomen waar zij de bal in het doel wist te slaan. Leiden liet het er niet bij zitten en bleef gevaarlijk. Tot de 23 meter lijn spelen de Leidse dames goed hockey, maar in de cirkel weten ze het keer op keer niet af te maken. Ook de strafcorners zijn weinig indrukwekkend. 0-1 was tevens de ruststand.

Volhouden en doorzetten was de belangrijkste doelstelling voor de tweede helft. Gelukkig kwam Castricum al vrij snel op een ruime voorsprong, doordat Eva Doets, op aangeven van Marlous Bonnes, de 0–2 wist te scoren. Dat hockeyt toch een stuk prettiger. Leiden bleef vechten, maar miste precisie voorin. De 0-3 kwam wederom op naam van Eva Doets, die goed wist af te ronden na een mooie aanval.

Al met al een terechte overwinning voor de Castricumse meiden. Het veldspel van de Leidse dames was erg verzorgd, maar uiteindelijk gaat het toch om doelpunten maken. Castricum stapte in ieder geval met een goed gevoel het veld af. Het veldspel zag er een stuk beter uit dan vorige week en er werd efficiënt met de kansen omgesprongen.

Zondag 16 november speelt Castricum thuis tegen Cartouche. Cartouche staat slechts één plek onder Castricum, dus het belooft een spannende wedstrijd te worden. Aanmoediging is dan ook zeer gewenst! Tot aankomende zondag om 12.45 uur op Sportpark het Wouterland.