Dames 1

De voorbereiding van dames 1 - the story so far

25-2-2009
Extravert of introvert? Oordelend of afwachtend? Verzorger of idealist?
Ja, het teamweekend van dames 1 stond de eerste avond in het teken van persoonlijkheidtypes. Coach Bob Henfling haalde zijn inspiratie uit het boek 'Totaalcoachen' van Peter Murphy. Elke speelster kon met behulp van een persoonlijkheidstest haar 'Action Type' bepalen. Heel handig, want nu weet Bob precies op welke knoppen hij moet drukken om het beste uit ons te halen! De nieuwe stijl van coachen noemen wij dit. "Als ik op deze knop druk, gaat Tineke harder rennen." Heel handig! Verschillende knoppen werden ingedrukt dit weekend, maar de 'hockeyknop' werd niet gevonden. Na het avontuurlijke weekend in Rome afgelopen jaar, was dames 1 dit jaar toe aan iets meer rust. Beetje kaasfonduen, (veel) wijn drinken, Booming Piano's en heel veel kletsen. Blij ook, dat de hockeystick dit jaar thuis mocht blijven.

En daar gaan we weer!

Na het heerlijke weekendje weg, werd het dan toch echt tijd om de stick weer uit de kast te halen. De geblesseerden zijn uit de lappenmand geplukt en met hernieuwde energie gingen wij weer onderweg naar Sportpark het Wouterland. Oja, ik vergeet nog te zeggen dat we allemaal waanzinnig sterk zijn geworden door onze driewekelijkse bezoekjes aan de fitnessschool tijdens de winterstop.

Aangezien Bob nu precies weet op welke knoppen hij moet drukken om het beste uit iedereen te halen, werden er grote resultaten verwacht tijdens de voorbereiding. Drie keer verliezen past natuurlijk niet in dit plaatje. Gelukkig lag dit niet aan de 'knoppenmachine' van Bob, maar aan de goede tegenstanders en het testen van wat nieuwe dingen.

De oefenwedstrijden

Alliance stond als eerste op het programma. Een goede ploeg uit de Overgangsklasse. Ondanks het 6-4 verlies, was dit een goede wedstrijd. We hebben het Alliance knap lastig gemaakt. Heerlijk om te zien dat zij na de wedstrijd nog een straftraining moesten afwerken, terwijl wij aan de broodjes zalm en brie zaten! Doe ons nog zo'n wedstrijd!

Tegen Overbos, ook een team uit de Overgangsklasse, liep het iets anders. 6-2 verlies en een wedstrijd om gauw te vergeten. Dat doen we dan ook. Afgelopen zondag kwamen de dames van Amstelveen op bezoek. Net als wij een ploeg uit de eerste klasse. Ondanks dat Amstelveen gedurende de eerste helft continu in de Castricumse cirkel verbleef, was het Castricum dat met een 1-0 voorsprong de rust in ging. 100% rendement noemen wij dit! De tweede helft verslapten we wat, waardoor Amstelveen de aansluiting kon zoeken. Helaas scoorden zij vlak voor tijd de 3-2, waardoor we tegen onze derde verliespartij aankeken.

Kom ons aanmoedigen!

Aankomende zondag komt oude bekende Catwijck ons verblijden met een bezoek. De wedstrijd staat gepland om 12.45 uur. Aangezien wij onze toeschouwers hebben gemist de afgelopen wedstrijden, zouden wij het heel fijn vinden als jullie ons zondag massaal komen aanmoedigen. Zie het als een opwarmertje voor de derby der derby's. Want zondag 8 maart, ook om 12.45 uur, staat rivaal Alkmaar op het programma. Zullen wij de nummer 1 weer met beide benen op de grond kunnen zetten?

Zondag 1 maart 12.45 uur: Castricum – Catwijck + aansluitend TD

Zondag 8 maart 12.45 uur: Castricum – Alkmaar (eerste competitiewedstrijd)

Namens dames 1,

Clarisse Absen