Hockeyzaken

Indeling scheidsrechters zaal

Nieuws afbeelding 27-11-2018

De TC heeft ook dit jaar de scheidsrechters voor de 30 zaalteams centraal ingedeeld. Om met 30 teams de zaal in te gaan, kan dat alleen wanneer we met elkaar voor elkaar gaan fluiten. We hebben getracht de "fluitdruk" zo laag mogelijk te houden maar ook dat kan alleen wanneer iedereen zijn/haar steentje bijdraagt. Indien je verhinderd bent, mag je uiteraard ruilen. Hier ben je echter ZELF verantwoordelijk voor.

Het geniet de voorkeur dit te doen met een speler uit je eigen team. Doordat het schema voor het gehele seizoen bekend is, is het eenvoudiger om te ruilen. Vervanging dien je wel door te geven aan de manager van het team (denk aan vervoer etc.) waarbij je bent ingedeeld en aan de manager van je eigen team.

Het fluitschema is te vinden achter de inlog van Mijn MHCC, vervolgens kiezen voor Club – Documenten – Zaalhockey.

We zijn erg blij met de nieuwe lichting scheidsrechters en het aantal ouders dat zich heeft op laten leiden. Ondanks dat is er echter een klein aantal wedstrijden nog niet voorzien van een scheidsrechter. De inspanning ligt nu bij de die teams om voor die wedstrijden een scheidsrechter te regelen binnen het eigen netwerk.

De code voor het DWF is in het bezit van de wedstrijdtafel van de zaalleiding. Daarnaast ontvang je net zoals met het fluiten op het veld vooraf een mail maar daarin de DWF codes. We vragen de manager van het te fluiten team vooraf contact met je te zoeken om afspraken te maken ten aanzien van vertrektijd, vervoer, etc. Met andere woorden, het is de bedoeling dat je als scheidsrechter met het team kunt meerijden wanneer je dit wenst.

Niet verschijnen is natuurlijk geen optie, we willen zelf ook graag dat onze wedstrijden worden gefloten. Echter bij een "no show" zullen we passende maatregelen nemen.

Met sportieve groet,

De TC