Meld je nu aan als vrijwilliger
11-9-2024Afgelopen weekend heb je ze misschien al zien hangen: de vrolijke posters. We zijn het seizoen weer fris begonnen met de eerste trainingen en (oefen)wedstrijden. We willen echter ook jullie aandacht vragen voor het belang van voldoende vrijwilligers. Zoals het gezegde gaat: vele handen maken licht werk, maar momenteel ontbreekt het onze club aan die helpende handen. We hebben gemerkt dat er genoeg leden zijn die graag iets extra's voor de club willen doen, maar niet precies weten wat de mogelijkheden zijn of waar ze zich kunnen aanmelden. Daarom hebben we hieronder een aantal vacatures voor je uitgelicht. Aanmelden voor al deze vacatures kan via [email protected].
Secretaris
(PER DIRECT):
In het bestuur hebben we
nu al bijna 2 jaar geen secretaris meer, dit is voor ons en de club echt een
heel groot gemis. Als secretaris speel je een sleutelrol binnen de club. Je
bent direct betrokken bij de belangrijkste beslissingen die de toekomst van de
club vormgeven. Als secretaris houdt je de notulen bij tijdens
bestuursvergaderingen, je bereid en beheerd de agenda, en het zorgt voor een
goede archivering van belangrijke documenten. Daarnaast fungeer je als
secretaris vaak als contactpersoon tussen het bestuur, leden, en externe
partijen, waardoor je een centrale rol speelt in de communicatie en coördinatie
binnen de vereniging. Deze uitdagende en dynamische rol kost je gemiddeld 1-2
uur per week, maar biedt je de kans om echt een verschil te maken!
Ledenadministratie
(PER DIRECT):
Ook onze
ledenadministratie is helaas per direct onbemand, uiteraard is er nog wel een
fijne overdracht mogelijk! Alle nieuwe leden moeten natuurlijk ook in Lisa
komen te staan en hebben wat basis informatie nodig wanneer zij net lid worden.
Ook zijn er leden die zich willen uitschrijven uit de club. We bieden
verschillende lidmaatschappen aan en zijn op zoek naar iemand die hier het
overzicht in kan bewaren voor de club. Dit kost je gemiddeld minder dan 1 uur
per week, kun je helemaal vrij inplannen en vanuit huis doen. Er zijn wel 2 wat
drukkere periodes in het jaar, dat is aan het einde van het seizoen
(uitschrijvingen) en aan het begin van het seizoen (nieuwe inschrijvingen).
Zaalcommissie
(PER DIRECT):
Op dit moment hebben we
niemand binnen de club die het zaalseizoen organiseert, dat betekend dat de
mensen in de jeugdcommissie, scheidsrechterscommissie, wedstrijdsecretariaat en
het bestuur dit er momenteel bij proberen te doen. Misschien kun je je nog herinneren
dat het zaalseizoen afgelopen jaar hierdoor vrij rommelig verlopen is. Dus wil
je je graag inzetten voor de club, maar niet het hele jaar vast zitten aan
verplichtingen, dan is misschien de zaalcommissie een goed project voor jou! Samen
werken aan de organisatie van het zaalhockeyseizoen; het reserveren van
sportzalen, opstellen van trainingsschema, ondersteuning van trainingen en ook
enkele avonden organiseren voor trainers, coaches en zaalscheidsrechters. De
voorbereidingen starten altijd in september en tegen december is het hooguit
een kwestie van de vinger aan de pols houden. Rond maart/april ben je weer even
in de lucht want dan moeten de zalen voor het nieuwe jaar gereserveerd worden.
Seniorencommissie
(PER DIRECT):
Als lid van de
seniorencommissie ben je het aanspreekpunt voor de Heren- en Dames teams, maar
ook voor de Sevens, Trimmers en 65+ teams van de club. Je ondersteunt de teams
bij het samenstellen van hun teams voor het nieuwe seizoen, luistert naar hun
vragen en feedback, en denkt mee over de mogelijkheden. Daarnaast ben je het
luisterend oor voor het bestuur en draag je bij aan het nieuw leven inblazen
van de seniorenlijn. Dit kost je gemiddeld 1-2 uur per week, flexibel in te
plannen, en soms maak je tijd vrij voor gesprekken met de teams. Aan het einde
van het seizoen kan het wat drukker zijn door de teamindelingen, maar als alles
goed loopt, valt dit mee. Idealiter doe je dit met 2 of 3 personen, zodat je
ook met elkaar kunt overleggen en brainstormen over ideeën.
Een greep uit
de overige vacatures:
- vaste
bar(groot)ouders (vaste gezichten achter de bar op bijv. vrijdagavond,
zaterdag, zondag)
- veldscheidsrechters (invullen van fluitbeurten op zaterdag of zondag)
- uitbreiding scheidsrechterscommissie (o.a. inplannen en opleiden
scheidsrechters)
- beheerder terrein (o.a. schoonhouden terrein en containers aan de
straat zetten)
- ledenwerving (o.a. reclame maken voor MHCC en organiseren van
activiteiten)
- uitbreiding sponsorcommissie (o.a. werven en behouden van sponsoren)
- webdesigner/webmaster (o.a. vernieuwen van de website en bijwerken van
de inhoud)
- (bestuurslid) penningmeester per 01feb2025 (o.a. het bijhouden
en bewaken van de inkomsten en uitgaven)
- (bestuurslid) algemene zaken per 01feb2025 (o.a. bijhouden
groot onderhoud en contracten met derden)
- (bestuurslid) sponsor & communicatie per 01feb2025 (o.a.
toezien op voldoende sponsoring en externe communicatie)
Of… loop je zelf ergens tegenaan waarvan je denkt, "hier zou ook wel eens wat mee moeten worden gedaan”, pak het op en laat het ons weten! Ook voor alle kleine klusjes zijn we jullie heel dankbaar. Maak je kenbaar via [email protected].
Namens het bestuur,
Maarten Neve, Taco Lucassen, Chris Maas, Rob Toepoel, Rim Stammes & Tanja Heijda
Reacties
Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder