Mededelingen

Auke Dierdorp is op 11 januari overleden

13-1-2011

Auke Dierdorp was een markant figuur binnen onze vereniging. Iedereen kent hem en iedereen is ooit eens door hem gefloten. In 1995 maakte hij, als redelijk onbekend lid, deel uit van de eerste cursusgroep voor de scheidsrechtersopleiding, samen met zijn dochter Bregje. Echter, al snel na het halen van zijn scheidsrechterskaart, werd hij op de zaterdagen een niet meer weg te denken ‘troubleshooter’ om problemen door het niet komen van scheidsrechters op te lossen en glad te strijken. Drie of vier wedstrijden per zaterdag fluiten waren voor hem geen uitzondering. “Vraag het aan Auke” was binnen het scheidsrechterscorps een gevleugelde uitdrukking.

Wanneer hij, bij wijze van uitzondering, niet hoefde te fluiten kon je hem doorgaans wel rond de velden vinden of zat hij, op regenachtige dagen, achter in de uitbouw te lezen met een kop thee onder handbereik.

Maandagavond nog had hij toegezegd om op 17 januari bij een wedstrijd van de Trimgroep de scheidsrechter te zijn; nu moet er voor hem gezocht worden naar een invaller. “Vraag het aan Auke” biedt geen oplossing meer. Auke was een clubman in hart en nieren, we zullen hem missen!

We wensen de achterblijvende familieleden veel sterkte met het zo plotselinge verlies.

Mede namens het bestuur van MHCC,

Pieter Lagro

Op dinsdagavond 18 januari vanaf 19.30 tot 20.30 uur is er gelegenheid tot condoleren in Uitvaartcentrum Onderlangs, Kramersweg 3 in Castricum. De crematie zal plaatsvinden op woensdagochtend 19 januari om 12.00 uur in crematorium Schagerkogge, Haringhuizerweg 3 te Schagen.

Clarisse Absen

14-1-2011 @ 13:00:52 |Tragisch en absoluut een groot gemis voor onze hockeyclub. Veel sterkte voor de familie.

Clarisse Absen

14-1-2011 @ 13:02:06 |Tragisch en absoluut een groot gemis voor onze hockeyclub. Veel sterkte voor de familie.

Laurent van der Spek

14-1-2011 @ 22:58:11 |Auke behoorde tot een kleine groep vrijwilligers met het echte clubgevoel, die het niet als een verplichting zag, maar als een liefhebberij. Mijn oprechte medeleven met de familie in deze zware tijden

Roy Visser

15-1-2011 @ 11:07:15 |Wat een groot gemis binnen de club. Een MHCC man in hart en nieren...Enorm veel sterkte gewenst aan de familie..

Shirley Pickstock

17-1-2011 @ 21:18:27 |Een integer man, hockey was zijn favoriete hobby binnen de lijnen en buiten de lijnen. Ik zou hem zeker missen...hij wist veel!