Mededelingen

MHCC JA2 bekroont topjaar met kampioenschap 2e Klasse Ploeg van coach Alfons Steenmans scoort meer dan honderd treffers

Nieuws afbeelding 22-4-2013
20 april 2013 – Het kon afgelopen zaterdag nauwelijks misgaan, maar je moet het altijd nog maar doen. MHCC junioren A2 deed het. De ploeg van coach Alfons Steenmans zette in de wedstrijd van het jaar een 1- 3 achterstand om in een onverwachts ruime zege, 7- 3. Het dikverdiende kampioenschap was binnen en de champagnekurken knalden richting nabijgelegen rugbyveld.

Om van een echte kampioensstrijd te kunnen spreken heb je altijd een goede tegenstander nodig. Of de A2 het nou zo wilde of niet, die goede tegenstander kregen ze. Alliance A3, met een fanatiek meelevende coach, deed er sportief werkelijk alles aan om het feestje van MHCC te verstoren. Uiteindelijk tevergeefs, maar daar zag het in het begin van het uiterst sportieve duel niet naar uit. De bezoekers uit Heemstede waren lange tijd gelijkwaardig aan MHCC en het liep ook niet bij de ploeg van Steenmans. "Ik heb hier werkelijk gaan verklaring voor”, sprak middenvelder Pelle Goosen na afloop. "Het liep gewoon niet bij ons. Misschien was het de spanning wel, maar het was ook niet zo dat we in paniek raakten.” Na amper vijf minuten was daar het eerste signaal dat de A2 de titel niet op een presenteerblaadje zou krijgen. MHCC doelman Jelle Oosterbaan bracht in eerste instantie nog redding, maar was kansloos bij de tweede inzet van de spits van Alliance, 0- 1. Binnen het kwartier werd het zelfs 0- 2. MHCC leed slordig balverlies door het midden, waarna Alliance de voorsprong verdubbelde met een geweldige streep in de bovenhoek, waar zelfs Jelle Oosterbaan geen verweer tegen had.

De Castricummers waren nu wakker en onder impulsen van aanvoerder Joris Justin Steenmans werd MHCC voor de eerste keer gevaarlijk bij een strafcorner. Helaas ging de inzet van Maurick Eeltink rakelings naast! De aansluitingstreffer kwam er toch na een door Steenmans goed opgezette aanval. De voorzet was van Gittan Kuiper en spits Ward ten Cate schoot de bal fraai in de verre hoek, 1- 2. Alliance herstelde daarna de marge van twee treffers. Opgepikt vanaf de middenlijn werd de spits uit Heemstede ingespeeld, die buiten bereik van Oosterbaan met de backhand de bal in de verre hoek plaatste, 1- 3. Ondanks de zorgwekkende achterstand was er geen sprake van paniek bij MHCC. Alfons Steenmans: "Misschien is dat wel onze grootste kracht. We blijven altijd verzorgd hockeyen, ook als we achter staan. Meestal komt het dan wel goed en je ziet het, vandaag ook weer”, sprak een blije en trotse coach. Middenvelder Joost Treffers liet het niet bij woorden. Met een knappe steekbal zette hij Pelle Goosen aan het werk en de snelle middenvelder profiteerde van een klein foutje van de verdediger, 2- 3. Op slag van rust zag het er ineens heel anders uit voor MHCC toen Ward ten Cate zelfs voor 3- 3 zorgde na goed voorbereidend werk van Tjebbe Huisinga.

De 2e helft werd een heel ander verhaal. Ondanks de fel meelevende coach van Alliance hielden de bezoekers niet langer stand. Het was alleen nog maar MHCC dat de klok sloeg. Arne Kooiman schoot uit een strafcorner de 4- 3 binnen en spits Ward te Cate bekroonde zijn goede wedstrijd met zijn derde treffer van de dag, 5- 3. Nog heel even sputterde Alliance tegen, maar doelman Oosterbaan redde bekwaam op een snelle counter van de Heemstedenaren. Met de champagne flessen langs de kant en het beloofde bier van Ben Cees Eeltink in het vooruitzicht zochten de mannen van coach Steenmans naar de kers op de taart. Die kregen de toeschouwers met een waarlijk schitterende goal van opnieuw Ward ten Cate. Rechtsbuiten Wouter Bos ontsnapte aan de rechterkant, zette knap voor, waarna Ten Cate de bal vakkundig bij de eerste paal binnengleed, 6- 3. Tjebbe Huisinga, een zekerheid achterin, scoorde nog uit een strafcorner van Joost Treffers en toen ging het dak eraf! Aanvoerder Joris Justin Steenmans: "Het is altijd mooi om kampioen te worden en de manier waarop had ik voorspeld. Ik zei toch dat we met vier goals verschil zouden winnen? We hebben het alleen eventjes spannend gehouden.” Maar zonder gekheid. A2 is een hecht team met mannen die gewoon heel goed kunnen hockeyen! (foto’s: Bart Bakker).

Foto: MHCC aanvoerder Joris Justin Steenmans in duel verwikkeld met een Alliance speler

Klaas Dekkers.

MHCC JA2 – Alliance JA3  (3- 3)7- 3
6e min: Alliance 0- 1; 12e min: Alliance 0- 2; 21e min: Ward ten Cate 1- 2; 25e min: Alliance 1- 3; 29e min: Pelle Goosen 2- 3; 35e min: Ward ten Cate 3- 3; 43e min: Arne Kooiman 4- 3; 44e min: Ward ten Cate 5- 3; 62e min: Ward ten Cate 6- 3; 66e min: Tjebbe Huisinga 7- 3.
Opstelling MHCC A2: Jelle Oosterbaan, Daan de Glas, Maurick Eeltink, Joris Justin Steenmans, Tjebbe Huisinga, Arne Kooiman, Hidde Timmer, Mathijs van Duuren, Joost Treffers, Pelle Goosen, Wouter Bos, Ward ten Cate, Gittan Kuiper.

Marion Sprenkeling

22-4-2013 @ 09:54:25 |super gedaan mannen en geweldig verslag...dat wordt een persberichtje ....

Laurent van der Spek

22-4-2013 @ 11:20:46 |GEWELDIG verslag! Gefeliciteerd!

Hester Zonjee

22-4-2013 @ 15:10:24 |Wat een top verslag en prachtige foto's. Gefeliciteerd met de overwinning!

Hidde van Schaik

22-4-2013 @ 23:27:21 |Klasse mannen! Lekker Tjebbe! Nu wij nog en het feest is compleet!

Gerdy van Bellen

23-4-2013 @ 07:49:52 |Alfons en het team, van harte gefeliciteerd!!

Tjeerd Oosterman

28-4-2013 @ 19:43:19 |Mooi Alfons! Leuk om te zien dat je de jongens naar grote hoogte hebt gebracht. Er wordt goed gehockeyd. Gefeliciteerd!