Bestuursinfo

Nieuwe Htc-senioren; Daan van der Helm

Nieuws afbeelding 4-11-2013
Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering (ALV) heeft het bestuur een nieuwe Htc-senioren voorgesteld. Het bestuur heeft Daan van der Helm hier voor gevraagd. Hij is door de vergadering ook in zijn functie benoemd.
Een aantal van jullie heeft waarschijnlijk dit nieuws van de nieuwe Htc-senioren inmiddels al vernomen, graag willen wij hem als persoon even aan jullie voorstellen;

Als hockeyer:
Als speler loop ik nu ongeveer 20 jaar op de club rond. Ik begon bij de guppen waar ik in de tweede "zestallen" speelde. Min of meer per toeval kwam ik in JD1 terecht. Vanaf JD1 ging ik achtereenvolgens naar JC1, JB1 en JA1. Toen ik in de JB1 en JA1 speelde, viel ik geregeld in bij senioren elftallen:  H4, H3, H2 en heel af en toe zelfs H1. Vanaf dat moment wist ik dat hockey voor mij niet zou stoppen na JA1.(vaak een leeftijd waarop de keuze van al of niet doorgaan gemaakt wordt door einde middelbare school / studie elders). Elke zaterdag hoopte ik weer dat ik zondag mocht invallen en ik was zelfs chagrijnig als ik een hockeyvrij weekend of een hockeyvrije zondag had. Ik ben na 1 jaar JA1 vervroegd doorgegaan naar H2, waar veel van mijn vrienden speelden. Na 2,5 jaar heb ik de stap naar H1 gemaakt, waarin ik 7 jaar gespeeld heb. Sinds dit seizoen speel ik weer in H2 en heb nog steeds het gevoel nog lang niet klaar te zijn met hockeyen.

Hoe zie ik de toekomst:
Als HTC-senioren ga ik mijn uiterste best doen ervoor te zorgen dat de seniorenteams (nog meer) plezier hebben en dat ook (be)houden. Plezier kan het winnen van een wedstrijd , de beleving van het spelletje met elkaar  of de derde helft zijn of een combinatie hiervan. Iedereen kan er iets uithalen en het leuke van teamsport  is dat je dit kan delen met elkaar. Waar ik ook mijn uiterste best voor ga doen is meer betrokkenheid vanuit de senioren bij de jeugd . Wat ik in de inleiding al aangaf was het destijds ook voor mij echt een reden om te blijven hockeyen, hockey bij MHCC houdt niet op na zaterdag, het begint pas op zondag! En daar ligt voor mij met vele andere vrijwilligers een enorme uitdaging, maar ook een mooie kans. Hierbij is naar mijn mening duidelijke en intensieve communicatie tussen junioren en senioren onderling van groot belang om dit te kunnen realiseren.

We hebben een superjeugd en ik hoop met veel enthousiasme en inzet met vele anderen ervoor te zorgen dat we veel van de jeugdhockeyers in de toekomst (nog) meer gaan terugzien binnen de senioren met behoudt van de huidige senioren. Zodat er straks weer van 18+ teams tot Veteranen, op elk niveau zondags hockey gespeeld kan worden.

Een enorme klus en uitdaging maar ik heb er vertrouwen in dat we met elkaar iets moois kunnen neerzetten. Ik heb er in elk geval zin in!

Groeten, Daan

Marion Sprenkeling

4-11-2013 @ 08:35:15 |Hoi Daan, veel plezier in je nieuwe functie !!! En op de goede samenwerking. We gaan er voor. Groetjes Marion Sprenkeling

Daan van der Helm

4-11-2013 @ 11:40:44 |Dank je wel. Op de goede samenwerking! Groet Daan

Hester Zonjee

4-11-2013 @ 12:02:34 |Fijn dat we weer een HTC senioren hebben. Dat is goed voor de club. Veel plezier :)

Eveline Vromans

4-11-2013 @ 21:03:18 |Je bent er geknipt voor!Veel succes en plezier!