Mededelingen

Landelijke Topsport Talent dag

Nieuws afbeelding 14-11-2013
Je school combineren met een topsportcarrière? Op 28 november is de landelijke Topsport Talent dag: alle 30 Topsport talentscholen openen hun deuren voor toekomstige topsporters. Topsport talentscholen zijn de enige voortgezet onderwijs- instellingen in ons land, die van het ministerie van OC&W een licentie hebben gekregen om (aanstaande) topsporters alle kansen te geven zich te kunnen ontwikkelen op het gebied van sport en studie. De OSG Willem Blaeu is één van deze Topsport talentscholen die voor individuele leerlingen met een NOC*NSF status maatwerk leveren door te zoeken naar de meest optimale combinatie in sport en studie.

Wat biedt een Topsport Talentschool?
Als je de ambitie hebt om enorm goed te worden in jouw sport, zal je veel moeten trainen. Een Topsport talentschool houdt rekening met je trainingen en kan gebruik maken van ontheffingen van de onderwijstijd. Zo kan het zijn dat jij aan het trainen bent en klasgenoten van jou een toets maken. Die toets kan jij dan op een later moment, dat het jou uitkomt, inhalen. In eindexamenjaren hebben Topsport Talentscholen de mogelijkheid om een eindexamen over meerdere jaren te spreiden. Alles met het doel om sport en studie zo goed als mogelijk op elkaar af te stemmen. Leerlingen met een NOC*NSF status worden ter zijde gestaan door een topsport talentbegeleider. Niet alleen begeleidt hij/zij de leerlingen, ook heeft hij/zij contact met trainers, docenten en ouders.
Bij faciliteiten voor leerlingen met een NOC*NSF status moet je denken aan:
Een aparte studieruimte met een werk, stilte en toets ruimte, begeleiding door topsport talentbegeleiders, vrijstellingen voor vakken, minder lesuren, gespreid examen, roosteraanpassingen, verlof voor trainingskampen en wedstrijden, ondersteuning bij huiswerk en eventuele achterstanden.

Talentontwikkelingsprogramma’s
De OSG Willem Blaeu heeft ook diverse talentenontwikkelingsprogramma’s, waarin talentvolle jongens en meiden zich zo optimaal mogelijk kunnen voorbereiden op een mogelijke topsportcarrière. Open trainingen talentontwikkelingsprogramma’s:

SPORT

LO zaal OSG Willem Blaeu

Tom van der Kolk

Tom vd Kolk

Daarnaast zijn er veel leerlingen bij ons op school die voetballen bij AZ, skiën, schaatsen, wielrennen, turnen, trampoline springen, schermen, tennissen, zwemmen of andere sporten beoefenen.

Programma:
10.30 - 12.00 uur Open huis Topsport Talentafdeling, inzicht in de praktijk.
14.30 - 16.00 uur Diverse open trainingen bij talentontwikkelingsprogramma’s (meer informatie volgt)
16.45 - 17.45 uur Presentatie Topsport talentafdeling OSG Willem Blaeu
18.30 - 19.30 uur Presentatie Topsport talentafdeling OSG Willem Blaeu

Wil je meedoen met de open trainingen? Geef je dan op!
De Topsport talentafdeling is per e-mail te bereiken via [email protected] of telefonisch op 072-5122477 toestel 180, Facebook: Topsport talentafdeling Alkmaar

OSG Willem Blaeu
Robonsbosweg 11