Mededelingen

MHCC doneert hockeyshirts aan vluchtelingen op Lesbos

Nieuws afbeelding 8-10-2018
Afgelopen zaterdag 22 september heeft hockeyvereniging MHCC het nieuwe seizoen groots ingeluid. Tijdens het drukbezochte openingsevenement kregen de leden de kans om het huidige hockeyshirts om te ruilen voor een nieuw shirt van hoofdsponsor Vanhier accountants. Kledingleverancier Ab Geldermans Sport uit Beverwijk verzorgde een pop-up-store waar, naast het ophalen van het nieuwe shirt, eveneens geshopt kon worden voor nieuwe sokken, broekjes, rokjes, trainingspakken en andere hockeyspullen.
Een leuk weetje: MHCC is de eerste hockeyvereniging in Nederland die met het sportkledingmerk JAKO gaat spelen. De nieuwe shirts zijn geheel naar de wensen van de club gemaakt. Een spannend proces, maar het resultaat mag er zeker zijn. Ab Geldermans Sport verzorgde eveneens laser gamen voor de jeugd en voor de allerjongste jeugd was er een springkussen aanwezig. Een fantastische bbq werd door onze eigen vrijwilligers verzorgd.

Ruim 500 shirts naar goed doel
MHCC heeft zijn maatschappelijke rol opgepakt. De massaal ingeleverde shirts zijn gedoneerd aan stichting Movement On The Ground. Deze stichting, bekend van oprichter/ambassadeur Johnny de Mol, vangt oorlogsvluchtelingen op in het Griekse Lesbos. De stichting zorgt niet alleen voor opvang maar gaat ook, middels colleges, actief met de vluchtelingen aan de slag. Met als doel inzet van aanwezig talent en het kunnen lesgeven aan kinderen. Sport en spel is daarnaast een belangrijk onderdeel voor de verwerking van het opgelopen trauma.

MHCC hoopt dat de fel oranje shirts letterlijk en figuurlijk weer een beetje kleur aan het leven van de vluchtelingen geven. Onze partner Van Duuren zorgt belangeloos voor het vervoer van de shirts naar Lesbos.

Meer info over de stichting is te vinden op www.movementontheground.com.