Arbitrage

Scheidsrechtersplanning op zondag

Nieuws afbeelding 18-2-2011

De scheidsrechteraanwijzing op zondag gaat veranderen!

Vanaf het begin van de tweede helft van de competitie in februari zal het systeem van aanwijzing van de scheidsrechters voor de zondagen veranderen!

De scheidsrechters bij de seniorenteams zullen dan niet meer persoonlijk worden aangewezen, maar het Wedstrijdsecretariaat Senioren zal een elftal aanwijzen dat er verantwoordelijk voor is dat een wedstrijd van een ander team wordt gefloten. Het elftal dient zelf te regelen wie er gaat fluiten, rekening houdend met het niveau van de scheidsrechter en het te fluiten team.

In verband met huidige programma-indeling op de zondagen wordt voorlopig een uitzondering gemaakt voor de wedstrijden van Heren 2; hiervoor worden de scheidsrechters nog wel persoonlijk aangewezen.

Teams die heel weinig (actieve) scheidsrechters hebben wordt gewezen op de informatie-avonden over de spelregels van het hockey, die op 8 februari van start gaan.

De Arbitrage-commissie