Hockeyzaken

Update zaalhockey

Nieuws afbeelding 2-12-2021
Goed nieuws: De zaalhockeycompetitie gaat vooralsnog door. Mogelijk veranderen er data en tijden. Houd de MHCC-app goed in de gaten. Voor alle teams die op zondag 5 december competitie spelen, is op zaterdag 4 december een trainingsmoment in De Enterij in Limmen gevonden. Het schema is reeds via de teammanagers en coaches met desbetreffende teams gedeeld.

Het verbod op zaalhockey na 17.00 uur heeft behoorlijk wat consequenties omdat de meeste zaaltrainingen juist na die tijd plaatsvinden. Momenteel zijn wij druk bezig om te kijken hoe wij de komende periode zoveel mogelijk zaalspelers kunnen laten trainen. Hieronder geven wij een korte update.

Trainingen
Wij proberen alsnog zaaluren te bemachtigen die binnen de regels vallen en te combineren zijn met de school- en werktijden van onze spelers/teams. Er worden zoveel mogelijk zaaltrainingen verplaats.

Handbalveld
In overleg met de gemeente en met de handbalvereniging hebben wij kunnen regelen dat wij veld 2 van de handbalvereniging, gelegen op Wouterland, mogen gebruiken voor trainingen. Om hierop een zaalveld te kunnen nabootsen zijn wij nog dringend op zoek naar zaalbalken. Verschillende lijnen zijn hiervoor uitgezet maar op dit moment is daar nog niets concreets uitgekomen.

Keepersmaterialen
Het ophalen van het keepersmateriaal voor in de zaal is via de teammanagers uitgezet. Zorg er voor dat je tijdig over je keepersmateriaal beschikt. Op vrijdag 3 december kunnen de materialen tussen 15.45 en 16.45 uur opgehaald worden in het clubhuis.

Kerstvakantie
Wij hebben voor de kerstvakantie reeds extra uren vastgelegd in sporthal De Bloemen. In deze periode kunnen we extra de zaal in om te trainen.

Aangepaste trainingsschema
We werken er hard aan om met de huidige aanpassingen zoveel mogelijk zaalspelers te laten trainen. Uiteraard houden we de veranderingen van de maatregelen scherp in de gaten en houden we jullie op de hoogte. Wij verwachten komend weekend het aangepaste trainingsschema inclusief de kersttrainingen met jullie te kunnen delen. Deze wordt via de teammanagers en coaches verspreid.

Het bestuur zal aan het einde van het zaalhockeyseizoen beoordelen of er sprake is van een sterk verminderd zaalhockey aanbod. Dit wordt afgezet tegen de gemaakte kosten. Vervolgens wordt bekeken of eventuele compensatie aan de orde is.

Heb je vragen? Je kunt mij bereiken op [email protected]

Met sportieve groet,