Hockeyzaken

Verlenging corona maatregelen en gevolgen voor de zaalcompetitie

Nieuws afbeelding 17-12-2021
Zoals iedereen inmiddels bekend, zijn de huidige corona maatregelen verlengd tot 14-01-2022. Het volgende bericht hebben wij vandaag ontvangen van de KNHB.

De KNHB wil er alles aan doen om de competitie zo veel mogelijk doorgang te laten vinden. Dit betekent dat wij in ieder geval voor het speelweekend van 8/9 januari en 15/16 januari het programma dat gepland staat in het tijdsbestek 09.30-17.30 uur daar waar mogelijk vervroegen naar het tijdsbestek 08.30- 16.30 uur. Door deze vervroeging kunnen veel wedstrijden op de reeds ingeplande dagen blijven staan.

2 januari toegevoegd aan de speeldagenkalender
Er zijn echter ook locaties waar wij wedstrijden hebben staan tot 19.30 of zelfs 20.30 uur. Door de beperking van beschikbare tijd moeten wij wedstrijden verplaatsen naar een andere datum/locatie. Hierbij ontkomen wij er niet aan om meer wedstrijden te gaan verplaatsen naar zondag 2 januari. Evenals vorige keer betreft het verplaatsen niet alleen de teams die nu na 17.00 uur hun geplande wedstrijden hebben staan.

We moeten over de hele linie teams verplaatsen om het programma weer rond te krijgen. Daarbij gaan we er ook niet aan ontkomen om Jongste Jeugd of D-teams te verplaatsen van de zaterdag naar de zondag en vice versa. We proberen dat zoveel mogelijk te beperken, maar gaan te maken krijgen met beschikbare/niet beschikbare halruimte op zaterdag/zondag.

Wijzigingen op site en in MHCC-app
Het competitieprogramma blijft online staan, maar is dus weer "under-construction” en doorlopend aan verandering onderhevig. De wedstrijden van a.s. weekend (18 en 19 december) blijven ongewijzigd, tenzij specifiek geïnformeerd.

Hou er dus rekening mee dat wedstrijden van 8/9/15/16 januari op een ander dag/tijd/locatie geplaatst kunnen worden, ook naar later in het seizoen en ook als je voor 17.00 uur ingepland stond en dat 2 januari wordt toegevoegd aan de speeldagenkalender.

Daarnaast is ook het volgende gedeeld vanuit het district:
Aandacht voor de regels in sporthallen

Aankomst bij de sporthal
Wij krijgen klachten dat teams met name bij de aanvang van het hockeyprogramma ruim drie kwartier voor aanvangstijd van de wedstrijd in de sporthal arriveren en van de hal gebruik willen maken. Dit is niet mogelijk. Dit kan er ook toe leiden dat teams voor een gesloten deur staan. Uitbreiding van de huurtijd zal leiden tot een significante verhoging van het inschrijfgeld welke nu niet in de begroting is opgenomen. Wij willen jullie dan ook verzoeken om bij de teams te benadrukken dat zij maximaal een kwartier voor aanvang in de sporthal arriveren.

Balken opruimen
Ook krijgen we klachten dat na afloop van het hockeyprogramma de balken niet door de twee laatst spelende teams zijn opgeruimd. Hier dient de zaalleiding voor zorg te dragen. Als gevolg hiervan dient de zaalbeheerder dit alsnog te doen en wordt ons 1 uur opruimkosten in rekening gebracht. Dit is niet acceptabel en wij brengen deze kosten voortaan in rekening bij de vereniging die zaalleiding heeft.
Wij willen jullie dan ook verzoeken om bij de teams te benadrukken dat zij aan het einde van het hockey programma de balken opruimen.

Kleding, schoeisel en sticks
Tenslotte kregen we meldingen dat spelers met dezelfde schoenen waarmee zij buiten lopen ook de wedstrijd spelen. Ook komt het voor dat er in de zaal nog gespeeld wordt met een veldstick. Verder zijn legguards/ klompen met ijzeren gespen verboden. Ook hier dient de zaalleiding op toe te zien, maar de teams zelf (spelers en coaches) moeten uiteraard ook op de hoogte te zijn. Eventuele beschadigingen hierdoor brengen wij dan ook in rekening bij de vereniging die zaalleiding heeft. Ook hier willen wij jullie verzoeken om dit onder de aandacht van jullie teams te brengen.

Tot zover het bericht vanuit KNHB.

Heb je nog keeperspullen nodig, zoals hoezen voor de legguards of kunststof riempjes, neem dan contact op met [email protected].

Voor zaalballen kun je contact opnemen met [email protected].

Met sportieve groet,

Zaalcommissie MHCC