Hockeyzaken

Wedstrijdverslag dames 1 (kan niet op normale plek ingevoerd worden!)

28-10-2008

Castricum pakt de volle winst

CASTRICUM – Na het teleurstellende gelijkspel tegen HBS waren de hockeydames van Castricum wel weer toe aan een overwinning. Op het programma stond HDS uit Den Haag. In de voorbereiding heeft Castricum al tegen deze Haagse ploeg gespeeld en gewonnen. Afgelopen zondag was het niet anders. De oranjehemden wonnen overtuigend met 1-4.

Castricum begon wat rommelig aan de wedstrijd, maar al snel hadden de bezoekers overwicht op de thuisploeg. HDS maakte erg veel fouten waardoor Castricum de druk steeds meer op kon voeren. Het semiwaterveld van HDS mag dan een enorm stuiterveld zijn, de Castricumse meiden gingen hier uitstekend mee om. HDS leek zelfs meer moeite met hun eigen veld te hebben. Aan de lopende band werden ballen niet gestopt en kon de Castricumse aanval optrekken richting Haags doel. Al snel zette Eva Doets via een sterke individuele actie van aanvoerder Sophie Hendrix de 0-1 op het scorebord. Kort daarna was Doets de Haagse verdeding wederom te slim af; 0-2. Maar de dames van HDS bleven vechten en kwamen regelmatig in de Castricumse cirkel. Gelukkig bleef de verdediging koel, waardoor een aansluitingstreffer uitbleef. 0-2 was tevens de ruststand.

De tweede helft liet eenzelfde spelbeeld zien. Castricum bleef de sterkste ploeg. En nadat Sophie Hendrix tekende voor de 0-3 door een mooi opgezette aanval af te ronden, werd het spel van HDS wat fysieker. Gesteund door hun vele supporters creëerde de thuisploeg nog wat kansen, maar geen van allen troffen doel. Castricum

hockeyde ondertussen rustig door en wisselde mooie aanvallen af met rustig spel achterin. De 0-4 kwam op naam van topscoorder Floor Been. Het werd zelfs nog 0-5 via een strafcorner, maar de scheidsrechter keurde dit doelpunt helaas af. Geen nood aan de man, maar toch jammer. In de laatste tien minuten wist HDS toch nog te scoren, maar het was voor de thuisploeg veel te laat om nog iets aan het spelbeeld te veranderen. Castricum neemt drie punten mee naar huis en coach Bob Henfling was tevreden: “We waren gewoon beter.”

De eerstvolgende competitiewedstrijd is zondag 2 november om 12.45 uur, wederom op Sportpark het Wouterland. Tegenstander is Ring Pass. Deze ploeg staat momenteel eerste, maar heeft nog niet tegen de hoog geklasseerde ploegen uit de poule gespeeld. Castricum wordt de eerste zware tegenstander. Voor beide ploegen dus een test om te kijken waar ze staan. Tot aankomende zondag!

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder