FAQ - Veelgestelde vragen

Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
  Bestuur  Aantal vragen: 1
 Accommodatie  Aantal vragen: 2
 Afkortingen en termen bij MHCC  Aantal vragen: 2
 Communicatie  Aantal vragen: 1
 Feesten  Aantal vragen: 1
 Gevonden voorwerpen  Aantal vragen: 1
 Helpdesk website  Aantal vragen: 5
 Jongste Jeugd  Aantal vragen: 4
 Reglementen  Aantal vragen: 1
 Scheidsrechter  Aantal vragen: 1
 Sponsoring  Aantal vragen: 1
 Vertrouwenspersoon  Aantal vragen: 1
 Vragen voordat je lid wordt  Aantal vragen: 2
 Vrijwilliger  Aantal vragen: 1
 Wedstrijden  Aantal vragen: 2

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]

Jongste Jeugd
Annulering trainingen
De training gaan onder zowat alle omstandigheden door. Alleen bij hele harde regenval waarbij het water op het veld blijft staan, bij sneeuw of vorst in combinatie met regen kunnen de we de velden niet betreden.
Gelukkig hebben we het clubhuis (kleedkamers) die we als uitwijkmogelijkheid kunnen gebruiken.
We vragen de ouders wel om met onweer de kinderen op te halen en niet alleen naar huis te laten fietsen.

Invalbeleid

We gaan er natuurlijk vanuit dat de teams elke zaterdag in een complete bezetting op het veld staat, maar mocht het wegens omstandigheden niet lukken dan proberen we met elkaar naar een andere oplossing te zoeken. Hierbij hanteren we de volgende regels:

·        In de basis laten we spelers invallen van beneden - naar boven. Dus spelers/speelsters uit een jonger team - die zich goed ontwikkelen - bieden we hiermee een extra uitdaging en we kunnen dan zien hoe zo’n speler/speelster zich in een ouderteam manifesteert. Voor de O10 kijken we dus als eerste naar de O8 etc.

·        Indien dit wegens het wedstrijdprogramma niet mogelijk is, kijken we naar gelijkwaardige teams uit dezelfde leeftijdscategorie. Ook dan geldt dat we dit als eerste doen vanuit het oogpunt: voor welk kind is het nuttig om in te vallen in het betreffende team / welk kind kan dit goed aan (ook t.a.v. belasting = 2e wedstrijd spelen).

·        Indien er door het wedstrijdschema geen mogelijkheden zijn om van jongere teams / dan wel teams uit dezelfde categorie invallers in te zetten, kijken we naar de overgebleven opties. Bij de Jongste Jeugd kan dit zijn: een speler uit een hoger/ouder team die nog de juiste leeftijd heeft (en die qua niveau past bij het team) of een speler/speelster uit de uit de meisjes als invaller bij een jongensteam en andersom.

·        Een 2e optie is het verzetten van speeltijden indien dit nog tijdig geregeld kan worden - waardoor we optie 2/3 alsnog kunnen hanteren.

Tot slot:

Mocht je als teammanagers een invaller nodig hebben, geef dit dan tijdig aan bij de lijncoördinatoren. Dan kunnen de lijncoördinatoren samen met de trainingscoördinatoren kijken wat de beste oplossing is voor jullie team.

Teamindeling

Zaalhockey
In de winter spelen de kinderen van de O10 mee met de zaalcompetitie. Voor de O8 en 09 zal er door de KNHB een mid-wintercompetitie georganiseerd worden.